VECKANS BRIEF. Utgåva 12 landade rakt under skärtorsdagen, men det händer så mycket nu så vi körde på med artiklar om hur det går med alla pengar som har investerats i inställda Almedalsveckan, hur näringslivet och matkedjorna agerar under coronakrisen. Men allt är inte corona, vilket och för Susanne Rönnqvist Ahmadi, som svarar för Hubspots marknadsföring i hela världen utanför USA och för svenska Evanoff som utmanar Orkla, rullar vardagen någotsånär på.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 12, 2020

ledare
”Om att hålla kursen på värderingskartan”

affärer
Byråerna slåss om pengarna i Almedalen
Hotell och konferensarrangörer oense om Almedalsbokningarna
Corona knäckte Pronto/Nom

case
Matbutikernas e-handel går på högvarv
Almega, Teknikföretagen och Företagarna tävlar om regeringens öra
Evanoff utmanar Orkla med profilerade matentreprenörer
Apotea stryper marknadsföringen – fördubblar försäljningen

undersökning & analys
”Använd influencers i Corona-tider”


verktyg & metoder
Rigga din martech-stack för corona-tider

bransch
30 man och 10 kvinnor i Strategy Awards

externt
Lobbyisterna i Bryssel tvingas ställa om digitalt
Alibaba lanserar boost för småföretag
Medieköpen ökar i östra Asien
”Avvakta med virtuella konferenser”

arbete
Kommunikatörer hos SD och M
Företagarna ökar pressen

jobba effektivt
Så fixar du Youtubesändningen

profil
Hon marknadsför Hubspot i hela världen från Stockholm

kalendarium
Kommunikation och hållbarhet på agendan

personer
Fabiola Wikström, Anders Lindberg, Kristina Lindahl Von Sydow, Gunnar Sonesson, Hanna Wiman, Peter Ingvarsson, Viktoria Andersson, Jonas Hellman, Sara Mundt Petersen, Anders Ekdahl, Susan Vo Bergqvist, Johan Lindvall, Lotta Olofsson, Gabriel Sundqvist, Ulrica Rundqvist Törning , Göran Mandorff, Zeina Mourtada , Andreas Åström, Emmelie Johansson, Günther Mårdner, Anna Weihe,  Ken Nygren, Susanne Rönnqvist Ahmadi, Paulo Roberto, Alexandra Ivanov, Jonas Colliander, Henrik Vinge, Fredrik Holmén, Thomas Gibson, Kristofer Dalin, Josefine Brink, Andreas Svensson

saker
coronaappar, The Labyrinth, Orkla, integritet, Clarion, Pronto, Sveriges Läkarförbund, Rud Pedersen, Gotlands Besöksnäring , Aftonbladet, Telia, ux, digital Almedalsvecka, webinarier, Google, covid-19, Folkhälsomyndigheten, Paulig, korttidspermittering, Curamando, Almega, inbound, apotek, Klarna, Teknikföretagen, Evanoff, Företagarna, övervakningssamhälle, Best Western Strand Hotel, influerare, Nom, medborgare övervakar varandra, coronakrisen, SR, content marketing, Apotea, Hubspot, martech, SVT, Järvaveckan, Lakritsroten, Taylors & Jones, Almedalsveckan, förskottsbetalningar, Region Gotland, Connect, hyresavtal,  Prime, Wisby Strand, Clarion Hotel Wisby, mat-pr, e-handel, Läkarförbundet, arbetsmarknad, Coop, lobbying, Ica Gruppen, Svenskt Näringsliv, Ica, medlemskommunikation, Hemköp, martech-stack, Mathem, growth marketing, Strategy Awards, sända på Youtube,

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Ta en prenumeration, mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi det enkelt.