VECKANS BRIEF. I utgåva 11 av Dagens Opinions prenumererade veckomagasin Veckans Brief berättar vi om hur tre av nordens största byråkoncerner permitterar 100-tals medarbetare. Fackförbundens avtalskampanjer passade perfekt i coronakrisen och medlemmarna rasar in. Och så frågar vi it-konsulterna om deras favoritverktyg för hemarbete.  Och marknadscheferna på de stora varumärkena om hur de rattar om efter corona.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 11, 2020

ledare
”Pest att vara C19-smittad”

affärer
NoA varslar och permitterar i hela Norden
H&H storpermitterar
Gullers drar ner med 25 procent
”Business as usual” hos contentbyråerna
Därför är Doberman EYs bästa vän

case
Kundinsikterna driver tågbolagens ux
Så anpassar sig stormarknadsförarna efter corona
Fullträff för fackförbundens kampanjer

medier
Bonnier räddar eventen digitalt
Nå 2 miljoner för 250 000 kronor

verktyg & metoder
It-konsulternas favoritverktyg för hemarbetet
Många vill erbjuda corona-bevakning

bransch
Almedalsveckan kan få ersättare i höst
Edtechbranschen toklevererar men småbolagen får svårt att klara sig
Järvaveckan – blev en undersökning
Startups inom media och kommunikation lever farligare

extern
Brittiska telekomjättarna i gemensam karantänkampanj
Kommunikationsstrategi post-corona

arbete
Loreal och TV4 fyller på
Swedbanks komchef i riksdagen

jobba effektivt
Hur leder man distansarbete, Lisen Agnevik

spaning
”Corona-omställningen ger oss en accelererad inblick i framtida digital konsumtion”

kalendarium
TerrificTuesdays sänder från Globen och Tele2 Arena


personer
Gina Azaric, Marcus Thomasfolk, Thomas Høgebøl, Sonja Björk Ebert, Martin Petersson, Jonna Säll, Ulf Dahlqvist, Jenny Gejke, Jonas Terning, Bodil Jönsson Lindgren, Peder Osterkamp, Torbjörn Olofsson, Anna Fairbrass, Jesper Almström, Hillevi Good, Joakim Mörnefält, Staffan Ekstam, Ulrika Lyth, Pontus Haag, Maja Florin, Joakim Flodin, Jenny Waesterberg, Joel Hofgren, Karin Carlsson, Mikael Haglund, Helen Widmark, Fredrik Hildebrand, Mia Stuhre, Peter Hellgren, Jannie Jeppesen, Charlie Stjernberg, Tatjana Choudhary, Ahmed Abdirahman, Kristina Cohn Linde, Alex Mörén, Maria Mossenberg, Rolf van den Brink, Thérèse Kärrman, Lisen Agnevik

saker
Järvaveckan, Accenture Interactive, SJ, IBM, ST, Kommunal, Volkswagen, EY, Åkestam Holst, postcorona, North Kingdom, Coop, korttidspermitteringar, Bold, Making Waves, Telia, The North Alliance, H&H Group, N365, Hallvarsson & Halvarsson, Blocket, Chimney, Skandia, utbildningsföretagen, Region Gotland, corona-bevakning, Comprend, Springtime-Intellecta, content-branschen, ux, customer experience, Universal Pictures, Resumé, Creuna, Folkhälsomyndigheten, Acne, Swedish Content Agencies, McDonalds, Deloitte, Volontaire, Oakwood, Bonnier Business Media, Svenska Spel, Myndigheten för samhällsberedskap, Identx, Jung Relations, Creo, Involve, Wise Consulting, Consilio, content marketing, varsel, Bysted, Savvy, coronakrisen, Axiom Insight, Schibsted, BerntzonBylund, Volvo Mindmakers, Socialminds, Wonderland, Gullers, Make Your Mark, Google Assistent, Doberman, användarupplevelser, event, medier, Sweden 24, Accenture, Skype, Slack, Microsoft Teams, Zoom, Hangouts, TietoEVRY, Consid, Reform Society, Prime, Almedalsvekan, Swedish Edtech Industry, Startup Sweden, Marknadsföreningen i Göteborg, Amore-modellen,Tillväxtverket, The Invisible Man, Foodora

 

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Ta en prenumeration, mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi det enkelt.