VECKANS BRIEF. I utgåva 10 av Veckans Brief berättar vi om hur aktörerna lobbar för en framtida ny fast förbindelse till Danmark. Brilliant Future berättar om framtidsplanerna. Norrsken delar ut svidande kritik till politikerna. Så berättar vi hur Transport kampanjade sig fram till ett kollektivavtal med Foodora.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer v.arje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 10, 2021.

ledare
”Immateriella vär(l)den”

affärer
Rött för Bindefeld och Yougov

case
Pr-kriget om nya länken till Danmark
Under huven på Transports Foodora-kampanj
NORRSKEN: Sverige är världsledande på impact tech
HCL och konsten att bygga ett globalt employer-varumärke
Circle K kraftsamlar kring pr och kommunikation


kund
MMS har valt tv-mätnings-leverantör
Bakom Visit Swedens miljonupphandling

medier
Oväntad trio driver flera medieprojekt
Breaking news drar publik till Expressens tv

undersökning & analys
Vaccin är den nya corona-snackisen
”Tydligt alarmerande” rapportering om corona
Självservice nästa för Brilliant Future

bransch
Partiledare och programledare klara för Järvaveckan
Krisexperterna samlas på Clubhouse

externt
M&C Saatchi tar fram ”good guy”-guide
Facebook i samarbete med Murdoch
Ogilvy ny kreativ byrå för Absolut

arbete
Microsofts pr-chef till fransk koncern – SR utser nya chefer
K-G Bergström i riksdagscomeback

jobba effektivt
Konsten att sätta upp en medarbetarundersökning

kalendarium
Morgondagens kundupplevelse på agendan

personer
Bella Levy, Peter Swartling, Maria Philipson, Jack Dorsey, Amanda Schulman, Roland Gustavsson, Cecilia Eklund, Omid Smith, Lu do Magalu, Sara Johansson, Jean-Daniel Maurin, Raoul Grünthal, Carolin Twietmeyer, Erik Engellau-Nilsson, Mats Andersson, Benny Engelbrecht, Cristina Vega, Christian Alexandersson, Marie Trogstam, Arthur Filip, Magnus Anshelm, Nils Persson, Stefan Sauk, Sebastian Navab, Henrik Zettergren, Marina Ghersetti och Tomas Odén, Andreas Ferm, Filip Adamo, Martin Mutumba, Kakan Hermansson, Claes de Faire, Segal Mohamed, Hampus Knutsson, Jeanette Fors-André, Paul Ronge, Filippa Bolz, Katarina Önell, Mathias Axelsson

saker
Norrsken, Järvaveckan, emplyer branding, Fehmarn Bält, Amazon, Prime, Landskrona, HH, samhällsentreprenörer, Foodora, Transportarbetarförbundet,  Rud Pedersen, immateriella värden, Visit Sweden, Expressen, Optimizely, influencer marketing, Origo Group, fejkade identiteter, Sweship, webb-tv, Europaspåret, Circle K, Malmö, Helsingborg stad, impact tech, AFRY,  HCL, Region Skåne, medarbetarujndersökning, New Republic, BB Comm Group, MMS, GFK,OTW,
NewsMachine, mediernas corona-rapportering, Göteborgs universitet, Brilliant Future, Kantar Sifo,

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen samt tillgång till arkivet med alla artiklar som har publicerats sedan 2009.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Prenumerera via http://dagensopinion.se/veckans-brief/

eller mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi det enkelt via faktura.