Mediekoncernen Stampen, som ger ut tidningar som Göteborgs-Posten, Hallands Nyheter, Hallandsposten, TTELA och gratistidningar som Alingsås Kuriren och Varbergsposten, ökade försäljningen med 13 procent under det andra kvartalet, jämfört med samma period det tuffa coronaåret 2020.
De totala intäkterna ökade med 13 procent till 354 miljoner kronor. Av detta bestod 101 miljoner kronor av annonsintäkter, som ökade med 17 procent. De digitala annonsintäkterna stod för den minsta delen, 27 miljoner, men ökade mest, med 42 procent.
Prenumerationsintäkterna ökade med 7 procent till 170 miljoner kronor. 42 procent av prenumeranterna är digitala. Under kvartalet passerade Stampen 100 000 digitala prenumeranter.
Rörelseresultatet ökade från 6 till 19 miljoner kronor.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.