Planen var att hyra ut 2 500 bäddplatser. Break-even skulle nås vid 60 procents beläggning, vilket skulle motsvara en försäljning på uppskattningsvis 20 miljoner kronor.
– Vi har ungefär 1 000 passagerare som åker ut med oss. Beläggningen ligger på 70 procent, säger Think Images vd Magnus Holmberg.
Dock har Think Image tvingats tänka om en del kring paketeringen. Tanken var från början att sälja hela hytter från 15 000 kronor. I stället har Think Image mot slutet sålt hela hytter till singelpersoner för 7 995 kronor.
– Många har valt att bo ensamma i hytten och tycker att det är mest fördelaktigt. Så vi släppte en del singelhytter på slutet.
Hur tycker du att projektet har gått?
– Det har gått bra. Vi har lärt oss mycket kan man säga. Men vi kommer att göra en bra produkt av det.
Når ni era ekonomiska mål?
– Volymen är mindre, men uthyrningsnivån är god. För projektet når vi break-even, men vi har tagit en del utvecklingskostnader. Jag tror vi hamnar plus-minus noll, kanske får vi ett litet överskott.
Utvalda kategorier


Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.