– Vi tycker att Almedalen är oerhört intressant företeelse och vill att våra utländska läsare ska få ta del den. Almedalsveckan berättar mycket om Sverige. Intresset av vad som händer där är stort eftersom många länder gärna fångar upp svenska politiska idéer och företeelser, så som pappaledighet, sexköpslagen och friskolor, säger The Locals redaktionschef James Savage.
Hur många har ni på plats?
– Vi kommer att ha tre reportrar för det rent redaktionella innehållet. Sedan kommer vi att ha ytterligare tre personer som sköter den kommersiella biten. Deras arbete är att hjälpa våra kunder nå ut med hjälp av native. Tidigare år har vi inte kunnat finansiera detta, men nu har vi fått ihop det i och med vår kommersiella enhet.
– Vi kommer att ha tre reportrar för det rent redaktionella innehållet. Sedan kommer vi att ha ytterligare tre personer som sköter den kommersiella biten. Deras arbete är att hjälpa våra kunder nå ut med hjälp av native. Tidigare år har vi inte kunnat finansiera detta, men nu har vi fått ihop det i och med vår kommersiella enhet.
Vad har ni för budget?
– Det vet jag faktiskt inte.
– Det vet jag faktiskt inte.
Vad blir tuffast under veckan?
– Det är som alltid att se till att vara på rätt evenemang. Det är väldigt mycket som händer och det handlar om att ta rätt beslut för att innehållet ska bli så bra som möjligt. Syftet med vår närvaro är att förklara och rapportera om det som händer för resten av världen. Därför är vi inte lika intresserade av det politiska spelet som svenska medier. Istället lyfter vi nyskapande förslag och politiska idéer som kan tänkas vara relevanta internationellt.
Blanca Sjöstedt
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...