Telenor stuvar om – tar helhetsgrepp om varumärkesarbetet
I samband med omorganisationen tillsätts en ny marknadschef (head of brand and marcom). Tjänsten axlas av Teresa Hedlund som senast kommer från rollen som ansvarig för varumärke, insiktsarbete och go-to-market. I sin nya roll får Teresa Hedlund i uppdrag att ta ett helhetsgrepp om varumärkesarbetet för hela bolaget och marknadskommunikationen för konsumentdelarna där Telenors största reklaminvesteringar finns.
”Teresa är en inspirerande och drivande ledare med breda erfarenheter och kunskap inom såväl varumärke som marknadsföring. Hon är bra på att bygga team och en resultatorienterad organisation. Detta blir extra viktigt för oss framåt i en bransch med skarp konkurrens och tuffare makroekonomi”, kommenterar June Solbekk, cmo för Telenor Consumer.
Alex Mörén
alex@dagensopinion.se
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.