
”Frihet. När borta är nära” står det på den ljusblå reklamaffischen framtagen av reklambyrån MullenLowe Brindfors. En tjej håller i sin telefon. Ler något. Solnedgång i bakgrunden.
På reklamaffischen kan TelenoR sägas ha kopplat begreppet ”frihet” till ett land som styrs av en icke vald militärjunta.
– Friheten är en abonnemangsform vi lanserade i juni. Det innebär att man kan använda mobilen utan roaming-kostnader i hela Europa. Sedan 25 januari omfattar abonnemangsformen även Thailand, berättar Aron Samuelsson, presschef för Telenor i Sverige.
Han fortsätter:
– Mot bakgrund av att vi är tydliga med var abonnemanget handlar om tror vi inte kunderna kopplar abonnemangsformen till statsskicket.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...