Tech-kommunikatör äntrar global avknoppning

Med egen mjukvara anser sig operatören Telness ha lyckats öka kundnöjdheten till branschens bästa. Nu ska tekniken lanseras globalt i avknoppningen Telness Tech, som därför anlitar en kommunikations- och marknadschef. Jobbet går till Sebastian Stecki, som senast kommer från en roll som marknadschef på försvarsbolaget MW Group. Tidigare har han jobbat som varumärkeschef och marknadschef på nätbolaget GlobalConnect. Han har även jobbat på pr-byråerna Mindmakers och Techposition.
”Jag blev matchad genom en headhunter. Min bakgrund från byråsidan samt min erfarenhet som både varumärkeschef och marknadschef inom Telekom var avgörande”, berättar Sebastian Stecki, via mejl.
Vad ska du uträtta?
”Jag kommer att ansvara för Telness Techs internationella marknadsföring, pr och varumärkesarbete. Den egenutvecklade plattformen som vi säljer möjliggjorde för den svenska mobiloperatören Telness att få nöjdast företagskunder i Europa. Istället för att lansera Telness globalt, ska vi göra det möjligt för mobiloperatörer världen över att kopiera framgångsresan via vår teknik. En helt ny kategori för Teleness med andra ord. Jag ser väldigt mycket fram emot att leda det arbetet.
Vad får du för lön?
”Det får jag tyvärr inte berätta”.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.