Spotlight slår sig in på livsmedel – utmanar Prat
De nya kunderna är the-märket Twinings och grillmärket Caj P.
– För Twinings handlar det mycket om att lyfta the-drickandet och vi gör ett event på NK som första insats. För Caj P inleder vi med ett event med Scan om sommarens grillning, säger Spotlights vd Axel Lagerbielke.
– För Twinings handlar det mycket om att lyfta the-drickandet och vi gör ett event på NK som första insats. För Caj P inleder vi med ett event med Scan om sommarens grillning, säger Spotlights vd Axel Lagerbielke.
De nya kunderna är the-märket Twinings och grillmärket Caj P.
– För Twinings handlar det mycket om att lyfta the-drickandet och vi gör ett event på NK som första insats. För Caj P inleder vi med ett event med Scan om sommarens grillning, säger Spotlights vd Axel Lagerbielke.
De två kunderna innebär att Spotlight ger sig in på livsmedelsmarknaden.
– För Twinings handlar det mycket om att lyfta the-drickandet och vi gör ett event på NK som första insats. För Caj P inleder vi med ett event med Scan om sommarens grillning, säger Spotlights vd Axel Lagerbielke.
De två kunderna innebär att Spotlight ger sig in på livsmedelsmarknaden.
– Det är en medveten satsning på området. Vi drar nytta av konsumentteametskompetens från bland annat McDonalds.
Därmed konkurrerar Spotlight med pr-byråer som Prat som har sin tyngd på livsmedel.
– Vi har vår säljdrivande inriktning som ska applicera på området. Vi skiljer oss från de andra byråerna som bara skickar ut produktprover. Vi tar gärna en mer strategisk approach.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.