För 20 år sedan jobbade Lena Regeheim inte med Stockholm Media Week utan på TV4.

–  Jag jobbade på TV4 med affärsutveckling av våra programvarumärken. Licensiering, sponsring och merchendise helt enkelt.

När kom du i kontakt med Stockholm Media Week första gången och vad gav det för intryck?
– Jag tror jag var besökare 2008 och vet bara att jag tyckte det var kul att träffa så många från branschen. Kommer inte ihåg så mycket från innehållet, lustigt nog. Det var det året Janne Scherman, för övrigt min gamla chef, satt i heta stolen. Nästa gång administrerade jag biljetter för Carats räkning 2018 och 2019, men då fick jag ingen egen biljett.

Hur länge har du jobbat med Stockholm Media Week och varför?
– Jag började som konsult för att projektleda StockholmMediaWeek 2020. Av förklarliga skäl blev det inget Stockholm Media Week den våren utan istället en digital sändning på 2,5 timme i december 2020. Sen dess har jag ansvarat för det hela.

Dina starkaste upplevelser hittills?
– Johan Johanssons Keynote 2022 var otroligt bra för att nämna något ur det redaktionella programmet. Ett annat var när Ragnar Tingström hoppade av glädje när han korades till Årets Mediebyråhjälte 2023.

Några saker som kanske inte blev helt top notch?
– Vill nog inte uttala mig om det…kanske under Stockholm Media Week 2021 när det var två paneldeltagare som inte kom.

Hur märks det i år att Stockholm Media Week fyller 20 år?
– I programmet har vi fokus på nutid och framtid. Ingen minneskavalkad, alltså. Vi har dock gjort en tillbakablick i form av en tidslinje på stockholmmediaweek.com som man kan gå in och titta på. Under Stockholm Media Week by Night däremot blir det ett rejält firande. Vi kommer glädjande nog ha grundarna av Stockholm Media Week, Per Rosvall och Patrik Sandberg, med som gäster både under dagen och kvällen.

Vilka saker ska man absolut inte missa i årets program?
– Vi försöker ju bygga en helhet med många spännande ämnen, deltagare och talare. Lite speciellt är att vi har, Liz Wynn från The Guardian i ett keynote speach.

Vad är det som gör att Stockholm Media Week har överlevt i 20 år?
– Först och främst att vi försöker vara aktuella. Men också kanske något i tanken om att det ska kännas som ’Vanity Fair i talkshowformat’. Claes de Faire är inte en moderator utan en programledare. Om nu någon uppfattar skillnaden?

Tre tankar om Stockholm Media Week 2044?
– Då är jag en glad pensionär om jag lever.

Något annat?
– Det finns fortfarande några biljetter kvar så jag säger varmt välkommen – in på vår hemsida och köp.