SKF ratar pr-byrå men ökar mediesatsningen
– Vi har inte tidigare haft en formell tjänst som ansvarar både för teknisk- och fackpress, samt för editorial services och med att ta fram texter och stories. Innan har jag själv och andra personer jobbat med det här som en del av våra tjänster
– Vi har inte tidigare haft en formell tjänst som ansvarar både för teknisk- och fackpress, samt för editorial services och med att ta fram texter och stories. Innan har jag själv och andra personer jobbat med det här som en del av våra tjänster. Nu känner vi att vi är ett stort globalt företag som behöver en person som på heltid kan jobba med det här, säger Ingalill Östman, pressansvarig på SKF-koncernen och senior vice president på företaget.
Vad innebär den här tjänsten för ditt jobb?
– Vi kommer att jobba nära varandra, men jag kommer fortsätta vara företagets talespersoner. Den globala presschefen kommer jobba aktivt med att hitta spännande stories att få ut till media genom våra verksamheter. Den nya tjänsten innebär att vi lägger mer tid på presshantering och nyttjar den för pr vid exempelvis produktlanseringar, men också allmänt för att sprida kunskap om vad vi gör.
SKF väljer dock att inte ta in någon extern pr-hjälp.
– Vi har positiv erfarenhet av media och tycker att det är spännande att berätta om vad vi gör. Det var vi dock inte hunnit med så bra som vi velat, varför den här tjänsten är nödvändig.
Rekryteringen av den globala presschefen pågår nu. SKF hoppas kunna tillsätta tjänsten så snart som möjligt.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.