
Kampanjen rullar ut nu i Sverige.
Tanken är att ge en egen bild av partiet och göra upp med ”nidbilden” av partiet.
– Väljarna vet att det är en lögn att invandringen inte kostar och inte ökar brottsligheten. Folk vet att invandring är ett problem och en enorm belastning för kommuner och landsting. Så det vi ska göra är att prata om oss själva, säger Sverigedemokraternas kommunikationschef Joakim Wallerstein, och utvecklar:
– Vi är en rörelse som växer, vi har självförtroende, det går bra för oss. Det är vad vi vill berätta, säger Joakim Wallerstein, och svarar på den givna frågan:
– Nidbilden av oss? Unga arga män, brukar ni (journalister) skriver. Men det är inte min uppfattning. SD består av vanliga personer som är engagerade i samhället och vill se en förändring.
Sverigedemokraterna kommer inte att använda sig av en slogan utan kommer endast att använda begreppet ”SD2018”.
– Vi ville sammanfatta valrörelsen i ett ord. Jag ser det som att väljarna är rätt trötta på slogans.
På valaffischen syns främst kvinnliga riksdagskandidater, ibland tillsammans med partiledaren Jimmie Åkesson.
Bland kvinnorna som syns på affischerna finns ledamoten Angelika Bengtsson samt Katja Nyberg, SD i Stockholm, Linda Lindberg, vice ordförande för SD-kvinnor och Yasmine Eriksson, SD i Stockholm.
Manliga företrädare i kampanjen är bland annat presschefen Henrik Vinge, som även han kandiderar till riksdagen, partisekreterare Richard Jomshof och gruppledare Mattias Karlsson.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker förbundsdirektör
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...