Reklamfilmen, som lagts upp på Facebook-sidan och även på kampanjsajten Welcometosweden.net, ska visa vad som enligt Sverigedemokraterna väntar flyktingar som tar sig till Sverige.
Budskapen ”No money. No jobs. No homes” varvas med bilder på exempelvis tiggare och vad som ser ut att vara tillfälliga sovlokaler.
– Det här går in i det som vi annonserade för en månad sedan på en presskonferens, att vi skulle börja ed det arbete som regeringen egentligen skulle ha gjort för länge sedan. Det är ett led i att försöka minska asyltrycket i Sverige, säger Joakim Wallerstein, kommunikationschef för Sverigedemokraterna, till Dagens Opinion, och fortsätter:
– Googlar man asyl på arabiska så är svenska Migrationsverket det första som kommer upp. Nu ska vi se till så att vår film också ligger bland toppresultaten.
Filmen ska ha producerats internt av kommunikationsavdelningen, medan en del av bilderna kommer från sympatisörer.
Kampanjen, som partiet enligt Joakim Wallerstein avsatt miljonbelopp för, kommer som tidigare rapporterats att synas i utländska medier, inte minst arabspråkiga tidningar både på nätet och i print.
– Vi har börjat ganska försiktigt i sex olika länder, säger Joakim Wallerstein och tillägger att de löpande följer hur väl satsningen slår igenom.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega söker näringspolitisk expert
Tror du på fri företagsamhet och att privata företag är viktiga i välfärden? Vill du vara med och förbättra förutsättningarna för Sveriges tjänsteföretag? Då ska...
Group IR & Communication Manager till Attendo
Attendo är ett av Nordens ledande omsorgsföretag och är noterat på Nasdaq Stockholm. I takt med att koncernen växer och utvecklas stärks nu den centrala...