Bonnier har utsett två nya chefredaktörer, en för reklambranschtidningen Resumé och en för Dagens Media som vänder sig till mediebyråer.

Yasmine Winberg, redaktör för tjänsten insikt blir chefredaktör och ansvarig utgivare för Resumé

Linnéa Kihlström, biträdande chefredaktör på Dagens Media blir chefredaktör och ansvarig utgivare för Dagens Media.

De tillträder 9 augusti och efterträder då Fredrik Svedjetun som tar över titlarna Market och Dagligvarunytt.

Yasmine Winberg och Linnéa Kihlström kommer att rapportera till Christina Kennedy, som är övergripande chefredaktör för branschtitlarna på Bonnier.

– Båda har erfarenheter av redaktionell konvertering, som är viktig för alla våra branschtitlar. Dagens Media och Resumé är titlarna som har lyckats bäst med det och Yasmine och Linnea har varit en viktig del av de framgångarna, säger Christina Kennedy.

Hon lägger till:

– Det är väldigt glädjande tycker jag att vi kan hitta de bästa chefredaktörerna bland våra egna talanger.

De två nya chefredaktörerna kommer att få dela på en extra reporter som ska rekryteras.