Profilerna som ska locka turisterna till den svenska naturen under skygd av allemansrätten är äventyraren Renata Chlumska, Instagram-fotografen Christoffer Collin, Kreab-konsulten och Symposium-chefen Natalia Brzezinski, samt regnrocksdesignern Alexander Stutterheim.
Angående valet av Sverigeprofilerna som är våra naturambassadörer:
"Vi har valt fyra personligheter som har en stark relation till den svenska naturen, var och en med olika perspektiv och olika berättelser som bidrar med sin egen trovärdiga bild till vår kommunikation. De är starka förespråkare för Sverige och vi är jättestolta över att de vill vara med", hälsar Vist Sweden via mejl.
Visit Sweden driver en fyraårig kampanj för hållbar natur- och ekoturism på landsbygden.
I kampanjen ingår även filmer, virtual reality och olika typer av content varvat med fakta om den svenska allemansrätten.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...