Pr-byrån Prat har håller på att stärka sig med tre digitala kompetenser. Den första är på plats.
Det är Susanne Ståhl som börjar som digital strateg på Prat PR. Närmast kommer hon från digitalbyrån Authority och dessförinnan Coops digitala marknadsavdelning.
– Rekryteringen tog lite tid. Vi var kräsna och ville han en erfaren person som har jobbat med livsmedel, berättar Prats vd Gabriella Finnborg.
Är det inte svårt att rekrytera personer med digital kunskap?
– Jo, men vi valde den här gången att jobba i sociala medier och har jobbat med annonser på Linkedin och i en reklamtidning. Vi fick många sökande. Det var ett stort intresse.
Susanne Ståhl ska bland annat se till att Prats kunder får mer utdelning på sina insatser i sociala medier.
Prat PR har även på gång en digital ad och en specialist inom sociala medier.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Till Sveriges Ingenjörer, landets ledande fackförbund för ingenjörer, söker vi en engagerad kommunikatör med starka projektledarfärdigheter för att förstärka teamet inom rekryteringskommunikation, medieköp och kampanjer. Är...
Futurion är tankesmedjan för framtidens arbetsliv. Vi bidrar med kunskap och insikter om morgondagens jobb och arbetsmarknad och de utmaningar som tjänstemännen möter. Genom att...
Sveriges Ingenjörer, landets ledande fackförbund för ingenjörer, söker nu en webbkommunikatör som ska ansvara för lösningar runt medlemmarnas engagemang genom värdeskapande tjänster och tillhörande kommunikativa...