65 procent av byråerna anger att det känner av ett större engagemang bland uppdragsgivarna inför Almedalsveckan 2024. 35 procent anger att intresset ligger på samma nivå.
Siffrorna avspeglas inte helt i byråernas egna planer. 60 procent av byråerna anger att deras planer inför Almedalsveckan 2024 ligger på samma nivå som för 2023. 40 procent säger sig ha ökat.
De allra flesta byråer har ingen särskild budget för Almedalsveckan utan låter kostnaderna ingå i det löpande arbetet. De största kostnaderna ligger på boende och resor för medarbetarna. Några byråer ser ökade reskostnader som ett problem.
En handfull byråer uttrycker spontan oro för att det ska komma färre politiker till Almedalsveckan.
Läs hela enkäten i utgåva 11 och 12 av Dagens Opinions prenumererade veckomagasin Veckans Brief.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.