Pr-byrån New Republic, som har startat i Malmö, kliver in som sponsor för FC Rosengård, när klubben går upp i division 1.
– Vi hade ett par bra samtal med New Republic. De var kompetenta, trevliga och gjorde ett gott intryck. De vill liksom vi jobba för ett mer rättvist samhälle. Vi kan säkert göra något bra tillsammans, säger Håkan Wifvesson, ordförande i FC Rosengård.
Han berättar mer:
– Vi grunnar mycket på alla likas värde och rätt. Vi driver genusfrågan så att tjejer får samma möjligheter som killar. Vi jobbar mycket med ungdomar som ska förverkliga sina drömmar, ungdomar som spelar fotboll, men även ungdomar som har haft en lite tuffare uppväxt. Vi har Boost Rosengård där vi hjälper ungdomar att komma ut i arbetsliv och utbildning.
Var kommer New Republic in?
– Vi är några inom styrelsen som är duktiga på kommunikation. Byrån kan hjälpa oss bli mer professionella på att föra ut vårt budskap.
– Vi är några inom styrelsen som är duktiga på kommunikation. Byrån kan hjälpa oss bli mer professionella på att föra ut vårt budskap.
Att New Republic även sponsrar Östersund FK, var inte heller någon nackdel.
Hur ser avtalet ut?
– Vi har en dialog kring frågor som vi tycker är viktiga. Vi berättar hur vi ser på olika situationer och de ger sina erfarenheter. Tillsammans blir vi starkare. I botten finns också lite pengar.
Någon tröjsponsor är dock inte New Republic.
– Det är en annan nivå.
På tröjorna syns bland annat it-bolaget Sigma, Victoria Park, byggfirman Otto Magnusson och inte minst Eon som hjälper till med FC Rosengårds närvaro under Almedalsveckan.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...