Det är Pernod Ricard, med kraftfulla varumärken som Jacob’s Creek, Jameson whisky och Absolut Vodka, i portföljen som har handlat upp en pr-byrå. Uppdraget går till Cohn & Wolfe som ska leverera strategisk och taktisk kommunikation för både digitala och förtjänade kanaler.
”Vi letade efter en byrå som förstod våra affärsmål och den komplexitet som en reglerad marknad innebär. Cohn & Wolfe imponerade genom att visa tydlig insikt, relevant erfarenhet och kreativitet. Samtidigt var de dessutom den i särklass trevligaste byrå vi träffade under processen”, skriver Anne Palmqvist, marknadschef på Pernod Ricard i en kommentar.
Pernod Ricard säger sig att för första gången ”ha gått ut i en upphandling för att hitta en PR-byrå som utöver kreativ höjd även skulle kunna arbeta långsiktigt för att öka försäljningen”.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...