Visit Sweden fick uppdraget att jobba med måltidsturism tidigare i år och har nu rekryterat en projektledare som ska leda arbetet. Det är Ulrika Almquist, vd på kommunikationsbyrån Familjen Pangea, som får jobbet från och med 18 september. Hon har även jobbat i chefsroller och med kommunikation på Försvarsmakten, Tengbom arkitektbyrå, reklambyrån DDB, Pripps, Maxwell House, Arla och Scan. Ulrika tillträder som global senior projektledare för måltidsturism den 18 september.
Ulrika Almquist rapporterar till Michael Persson Gripkow, chef för strategisk kommunikation på Visit Sweden.
Om hon ska tillsätta ett team och anlita byråer är ännu inte bestämt.
– Det kan vi inte svara på än, säger Bitte Olsson, pressansvarig på Visit Sweden.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...