Synologen genomför nu en kampanj för att få upp intresset för tidig upptäckt av synproblem hos skolbarn.
− Allt fler barn och ungdomar får problem med synen, som ibland kan vara svåra att upptäcka och de kan förväxlas med andra problem. Därför vill vi sprida kunskap bland lärare, föräldrar och barn för att de drabbade ska få hjälp så snart som möjligt av en optiker, berättar Sara Wittskog, kliniskt ansvarig på Synologen.
En del av kampanjen består av en affisch med åtta tecken på synproblem hos barn. Affischen, med Synologens logga skickas till alla skolor i Sverige. Förhoppningen är att de ska sättas upp på väggarna.
Synologen, en medlemsorganisation för fristående optiker, jobbar också med opinionsbildning via debattsidor i dagspressen.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.
Mest läst
- SvD-reporter bakom Nyamko Sabuni-scoop är sambo med…
- Arabiska partiet vill sno väljare från S och SD
- Boken som hotar storbolaget inför analysträffen – vd…
- TU rasar över Richard Jomhofs angrepp på Anders Lindberg
- Hela redaktionen stormar på Cissi Wallins sajt Gardet
- Morgan Johanssons x-sambo kandiderar för SD
- Leif Östling startar skattekommission: Vad fan får…
- Presschefen slutar på TV4 efter två månader
- Dieselgate: Fullt med soppa i Sundsvall – men…
- Bulletin byter vd