Nu är det Schibsteds nyhetsaggregator Omni som ska uppdatera resenärerna på Arlanda Express med affärsnyheter efter att Bonnier-medierna Expressen och Dagens Industri har klivit av tåget.

Sedan tidigare har Dagens Industri och Expressen levererat nyheter till Arlanda Express skärmar.

– De ville avsluta samarbetet. De tyckte att det tog för mycket resurser, berättar Johan Fryksenius, partner på Moving Image, som hanterar annonsförsäljningen på Arlanda Express skärmar.

I stället kommer Omni och Omni Ekonomi in.

Hur ser affären ut?
 – Vi har ett ömsesidigt samarbete som gynnar båda.  Vi har haft kontakt med Omni under flera år och Markus (Gustafsson, publisher på Omni) är en trevlig kille som får saker att hända, så vi frågade om de ville var med på ett samarbete och de har också en utarbetad teknik som fungerar för oss.

Ja, och Omni skriver ju av Dagens Industris nyheter, så ni missar inte det heller?
 – Precis. Vi vill glädja våra resenärer med uppdateringar och lite nytta. Det ska finnas en bra känsla i det vi levererar till våra resenärer.  Omni känns bra och de sticker ut lite.

Normalt leverera Arlanda Express 400 000 annonskontakter per vecka.