Prime har nio nomineringar varav en är i kategorin årets byrå.
Det innebär att Prime och Trigger är de mest nominerade självständiga byråerna.
En av Trigger nominerade kampanjer är Anti Sweden Jeans, vilket kanske säger något om byråns ambitioner på den nordiska pr-kartan.
Preben Carlsen, vd för Trigger berättar:
– Hittills har Norge varit lillebror till Sverige i pr. Det har varit logiskt. Branschen har varit för konservativ med för lite nyskapande. I vår pr-tävling Gullkorn har kategorin för nyskapande pr fått stängas flera år.
Han fortsätter:
– Men nu när målgrupperna agerar annorlunda, kommer det att öppna nya dörrar här i Norge. Reklam och kommunikationsbranschen i Sverige är världsledande. Nu är det dags för Norge att visa tänderna.
Siktar ni på att gå förbi Prime i pr-priser nu?
– Det är klart det vore trevligt, men vi vet också vad Prime går för. Fast vi är tio anställda och Prime är väl 130 så vad gäller det förhållandet leder vi ju.
 
Även svenska pr-byråer som Jung och Dahlheim & Sjöqvist tävlar med kampanjer i kategorierna bil respektive hälsa. Utöver det tävlar nätverksbyråer som MSL, Grayling och Domingo (numera Isobar) med svenska kampanjer.
Den 8 december meddelas vilka byråer som vinner.