Newsroom utökar samarbete med Fordonskomponentgruppen
FKG och Newsroom har haft ett successivt samarbete under de tre senaste åren, men utökar det nu till att Newsroom tar ett samlat grepp om organisationens externa kommunikation.
– Framförallt handlar det om att sätta deras frågor i bättre fokus. Leverantörsindustrin har varit hårt utsatt under finans- och bilkrisen och har fått stå i fokus i diskussioner med myndigheter
FKG och Newsroom har haft ett successivt samarbete under de tre senaste åren, men utökar det nu till att Newsroom tar ett samlat grepp om organisationens externa kommunikation.
– Framförallt handlar det om att sätta deras frågor i bättre fokus. Leverantörsindustrin har varit hårt utsatt under finans- och bilkrisen och har fått stå i fokus i diskussioner med myndigheter. Det är en stor och viktig, men dold industri, säger Göran Björklund ansvarig kommunikationsstrateg på Newsroom
Hur ska ni jobba?
– Vårt uppdrag är att hjälpa FKG med att få ut strategiskt viktiga frågor med rätt budskap i rätt kanaler. En del av detta är att vi också hand om branschtidningen Fordonskomponeten, där jag själv tillträder som chefredaktör.
Vad betyder det här för Newsroom och för arbetsgruppen?
– Det är ett trevligt uppdrag som ligger i tiden. FKG är en uppdragsgivare som värdesätter vår kompetens och branschkunskap. Vi jobbar mycket inom fordonsindustrin, med allt från tillverkning av bilar till skrotandet av dem, så vi kan bilbranschen. .
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.