Hon skriver att hon "snickrar" på sitt första maj-plakat.
– Ja, jag skrev i min irritation om en flight som ställts in. Då utgår man att man ska få plats på nästkommande flyg som det också fanns plats på, såg vi. Men då skulle det kosta 7 000 kronor mer. Nu blev vi inbokade på nästa dag och förlorar pengar på hotellet vi hade bokat. Då tycker jag att SAS kunde vara mer flexibla och boka om resenärer. Det tar också 3-4 veckor att få svar via mejl från kundservice. Det är för lång tid.
Kan det uppfattas som om du menar allvar?
– Det var med glimten i ögat och en tydlig hänvisning till SAS att se över kundtjänst och serviceutbudet.
Kan det uppfattas som du agerar som politiker?
– Politiker är också privatpersoner som är ute och flyger. Det är ett statligt ägt bolag och det är bra att vi får veta att det finns en förbättringspotential hos SAS. Efter mina erfarenheter i dag tycks det finnas mycket att förbättra.
Så det är inget vallöfte?
– Nej, men däremot kommer jag att engagera mig i frågan hur kunderna kompenseras för inställda flyg. Det är många resenärer som vittnar om hur länge de får stå i telefonkö. Ett modernt företag i dag måste inse att kunderna är deras viktigaste tillgång och därför ständigt utveckla servicen till kunderna, precis som politiker som måste inse att kommuner och landsting ska ge service till sina medborgare.
SAS presschef Malin Selander har själv sett bilden som Anna König Jerlmyr laddat upp.
– Det är jättetråkigt när kunder, oavsett om man är politiker eller annan kund, drabbas av strejken som sker i Frankrike. Det här påverkar SAS och många andra som flyger till Frankrike och det betyder att vi får ställa in några flygningar, säger hon.
Hon berättar att SAS haft en dialog med Anna König Jerlmyr under dagen för att försöka förklara situationen, och tillägger samtidigt att strejken inte är något som SAS kan rå för.
– Vi kan förstå att hon är besviken. Det är tråkigt att drabbas av det här, men vi har försökt göra det bästa av situationen. Vi bokar om kunderna som drabbats på andra flights och hon har bokats om på en som hon inte är nöjd med. Det ber vi om ursäkt för, men vi måste hitta en lösning i den klass som hon bokat i.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...