Byrån heter Prince PR och erbjuder så kallad showroom-pr, alltså möjligheter för uppdragsgivarna att visa upp sina produkter och låta journalister och influerare ta del av dem. Konkurrenter blir bland annat Patriksson, Polhem, Spalt, Jung och ABW.
Dock driver Prince PR upplägget ett steg längre än kollegorna.
Byrån drivs av Abena Amoateng, närmast värvad från Presskontakterna. Hon berättar:
– Vi ska vara ett showroom, men också en mötesplats. Vi uppmanar alla i branschen att komma hit och ta en kaffe. Särskilt under Stockholm Fashion Week vill vi att byrån ska bli modebranschens hub. Vi vi vill att lokalen används på alla sätt.
Byrån ska etableras även i Göteborg, men ännu finns ett konkret kontor på Grev Turegatan 18 i Stockholm.
– Vi flyttade in förra veckan, men det är väldig nystartat.
Kunder från start är grundarens egna märke Svea, men även NojiNoji, The Smirk, By Bobo, Navy Stories och Nordiska Kök.
Ni får jobba med kunder som konkurrerar med byråns ägares varumärke. Hur ser du på det?
– Jag är van vid att jobba med olika konkurrenter.
Till Prince pr ansluter även frilansaren Eva Knutson, som går in på deltid.
Målet är att komma upp i 2 miljoner kronor under det första året, berättar Abena Amoateng.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...