Det är Johan Hjelmstrand som går över från Stockholmsmoderaterna, där han bland annat har jobbat meddigitala kampanjer. På Miltton Labs blir han datachef med ansvar för dataanalys, data mining, micro targeting och automatisering.
– Det finns väldigt få personer med Johans bakgrund från KTH kombinerat med samhällsförståelse och kunskaper i public affairs. Det är den kombinationen som gjorde att vi rekryterade Johan, säger André Assarsson, grundare och digital chef på Miltton Labs.
Vad ska Johan Hjelmstrand göra?
– Han kommer att bidra med att samla ihop och omvandla big data till smarta data och göra våra kunders kommunikation tio gånger mer effektiv genom att skräddarsy kommunikationen och bidra till masskommunikationens död. Vi vill skapa kommunikation på individnivå.
Med rekryteringen av Johan Hjelmstrand har Miltton Labs 13 konsulter.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...