Det visar Dagens Opinions enkät bland professionella opinionsbildare som besöker Almedalsveckan. 612 svarade på enkäten som genomfördes i samarbete med Netigate.
Facebook och Twitter är de medier flest använder för att hålla koll på Almedalsveckan, med 56 procent vardera. Dagens Opinion ökade från 40 till 46 procent, men då är också tidningen avsändare till denna enkät. SVT används mer än affärstidningar som Resumé och Dagens Industri. De lite nyare sociala kanalerna Snapchat och Instagram används än så länge lite.
Hela undersökningen är publicerad i den senaste utgåvan av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief.
vilka medier använder du för att hålla koll på Almedalsveckan?
1. Facebook: 56 procent
2. Twitter: 56
3. Dagens Opinion: 46
4. SVT: 39
5. Resumé: 37
6. Dagens Industri: 36
7. Aftonbladet: 34
8. Dagens Nyheter: 34
9. Dagens Media: 32
10. Expressen 32
11. Svenska Dagbladet 31
12. SR: 29
13. Dagens samhälle: 28
14. TV4: 25
15. Makthavare 24
16. Instagram: 23
17. Snapchat: 4,7
1. Facebook: 56 procent
2. Twitter: 56
3. Dagens Opinion: 46
4. SVT: 39
5. Resumé: 37
6. Dagens Industri: 36
7. Aftonbladet: 34
8. Dagens Nyheter: 34
9. Dagens Media: 32
10. Expressen 32
11. Svenska Dagbladet 31
12. SR: 29
13. Dagens samhälle: 28
14. TV4: 25
15. Makthavare 24
16. Instagram: 23
17. Snapchat: 4,7
18. Youtube: 3,3
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...