Byrån Friends Agenda gick vinnande ur pitchen.
 
Christian Tärnholm, marknadschef på och medgrundare av MediCheck beskriver pitchen som ”rolig och spännande”.
–Vi valde att gå ut till pitch med lite olika byråer för att se hur de tacklade vår brief. Det som var spännande var att de två byråer som var bäst var byråer med pr-fokus.
Vad ska byrån uträtta?
– Vi ska fortsätta med det vi har gjort under första året, att bygga kännedom ute i landet och berätta att det går att få specialistvård direkt utan krångliga regler och jakt på remisser. Det ska även vara tydligt att vi inte är som Kry och Min Doktor som är mer inriktade på tillfälliga sjukdomar. Eftersom vi har specialister kan vi kan hjälpa personer som har kroniska och långvariga sjukdomar.

Kommer det att bli ett omfattande uppdrag?
– Vi siktar på det. Till en början handlar det om förfina vår varumärkesplattform och få lite styrsel på den. Vi behöver få vissa delar på plats och Friends kan hjälpa oss jättebra. Vi hoppas att det blir ett långvarigt samarbete.