UPPDATERAD. Bonnier samlar ihop sina föräldrar-medier på Expressen.se.

Det innebär att Mama och Vi föräldrar samlas under Mamas varumärke i Expressens digitala kanaler.

Mama.nu, med tillhörande bloggnätverk flyttar in på Expressen.se nu medan Vi Föräldrars dito flyttar in ett par veckor senare, enligt pressinfo från Expressen.

– Vi samlar verksamheten för att göra den så stark som det bara går. Det handlar om att nå en stor räckvidd och vi har sett att det finns en enorm potential i Expressens kanaler, säger Louise Bratt Tidmarsh, chefredaktör för Mama.

Varumärket Vi Föräldrar läggs ned digitalt men fortsätter som pappersmagasin. Tre redaktionsmedlemmar på Vi Föräldrar berörs och fyra på Mama. Om jobb försvinner är inte klart i dag.

– Det är inte omöjligt. Vi tittar på det. Det har varit ett tufft år.

Samtidigt utvecklar konkurrenten Aller sin mamma-sajt Motherhood. Men det ska inte ha påverkat Bonniers beslut.

– Nej, det här har varit planerat en längre tid.