Syftet med kampanjen är att få fler att känna till att anställda med kollektivavtal omfattas av LOs avtalsförsäkringar, och ska förstärka förbundets arbete på arbetsplatser.
– Det här är tredje gången vi kör den här kampanjen. Det visar sig att kampanjen når väldigt många människor jämfört med i vanliga fall, säger Theres Heidrich, ansvarig för kampanjen Facket försäkrar.
Kampanjen, som startade den 15 november och ska pågå i fyra veckor, vänder sig till omkring 1 miljon privatanställda inom LO-områden.
Hur mycket kostade kampanjen?
– Runt nio miljoner kronor.
Kampanjen går nu i tv, tidningar och på nätet och togs i samarbete med reklambyrån Jupiter.
Ardalan Samimi
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker förbundsdirektör
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...