I stället blir Swedbank den fackliga centralorganisationen LOs transaktionsbank.
”Vi är övertygade om att medlemmarna vill att vi ska ha våra pengar i en svensk bank. Vi är därför glada över att kunna inleda ett samarbete med Swedbank som både har sitt säte i Sverige och som kan leverera det vi vill ha som bank”, kommenterar LOs ordförande Karl-Petter Thorwaldsson.
– Vi flyttar våra transaktionskonton för alla våra bolag, säger Annika Nilsson, kanslichef för LO.
Hur mycket pengar det handlar om kan hon inte uppge.
LO har även drygt 800 miljoner kronor placerade i Nordea.
– Vi håller succesivt på att flytta på pengarna utan att det äventyrar våra investeringar.
LOs medlemsförbund får göra som de vill, men de kan få lite hjälp traven bort från Nordea om det skulle vara så, berättar Annika Nilsson.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.
