Liberalerna kör kampanjen Kvinnodagen hela dagen under #kvinnodagenheladagen. Kampanjen går ut på att kommunikationsavdelningen lägger upp filmklipp på 24 liberala feminister, ett klipp varje timma i de sociala medier-kanalerna. Kvinnornas berättar sina personliga berättelser om varför de är just liberala feminister.
 
Liberalerna använder denna gång inte sin reklambyrå Garbergs.
– Vi kom helt enkelt på idén och genomförde den själva. Vi vill att det ska kännas äkta och har bett 24 kvinnor att göra en selfie-film. Kampanjen ska förmedla äkta engagemang, säger  Tanja Tabrizian Selfors, kommunikationschef för Liberalerna.

Blir det viktigare att visa engagemang i politisk kommunikation?
– Ja. Vi vill att våra medlemmar, tjänstemän och politiker visar sitt fantastiska personliga engagemang, som man ändå har när man ger sig in i politiken.
Det är det vi tror når fram. Vi ska prata sakpolitik, men också berätta varför vi gör det och koppla det till världens bästa ideologi, liberalismen.
Kampanjen inleds av partisekreteraren Maria Arnholm.