Priset delas ut 27 mars. Sveriges Kommunikatörers medlemmar avgör vem av finalisterna som ska vinna genom en omröstning på föreningens sajt.
De två finalisterna har utsetts av en jury. Juryn anser att Volvo Trucks kampanj "är ett lyckat exempel på hur B2B och B2C-marknadsföring smälter ihop."
grundarna av Battle of the numbers, Cissi Elwin-Frenkel, Eva Swartz Grimaldi och Sofia Falk, anses "ha belyst jämställdhet med en konstruktiv debatt och ett verksamhetsnära angreppssätt. Kommunikationen har tagit frågan rakt in i ledningen för några av Sveriges största företag och på kort tid gjort avtryck som uppmärksammats även utanför den närmaste kretsen".
juryn i Stora kommunikatörspriset
Tom Beckman, kreativt ansvarig och partner, Prime
Gunilla Steinwall, generalsekreterare, Hjärnfonden
Emma Stjernlöf, marknadschef Adidas
Micael Dahlén, professor Handelshögskolan
Irene Svenonius, stadsdirektör Stockholm
Helena Norrman, kommunikationsdirektör, Ericsson
Per Mossberg, kommunikationsdirektör, PostNord
Arash Pournouri, At Night Management, 2013 års vinnare av Stora Kommunikatörspriset
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...