Schibsted riskerade att åka på en rejäl smäll från Konkurrensverket för sättet mediekoncernen kopplade samman sina sajter Blocket och Byt Bil. Detta efter en hel del anonyma klagomål från bilhandlare. De bilhandlare som ville annonsera ut fordon på annonsplatsen Blocket AB har varit tvungna att också annonsera på annonsplatsen Byt Bil Nordic AB.
”Detta kan ha påverkat konkurrensen negativt genom att begränsa kundunderlaget för andra annonsplattformar”, berättar Konkurrensverket på sin hemsida.
Nu har dock Schibsted ändrat villkoren för Blocket och Byt Bil och Konkurrensverket har avslutat sin utredning.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...