Tanken är att ta fram mätpunkter och metoder som kan visa affärseffekten av köpt kommunikation.
– Vi vill diskutera vad skulle kunna var bra mätpunkter för våra uppdragsgivare. Det görs redan i dag, men det kan göras bättre, säger Jessica Bjurström, vd för Komm.
Arbetsgruppen ska jobba hela året med projektet. I den ingår konsulter på kommunikationsbyråer.
här är arbetsgruppen
Niklas Bondesson, Evidence, ordförande och ledamot i Komms styrelse
Mathias Eriksson, Matter
Erika Fondin, M&C Saatchi
Christina Kazeem, Hilanders
Adam Kerj, McCann
Tommy Lindgren, Zellout
Patrik Lundberg, Kärnhuset
Annika Rehn Frobell, MullenLowe Brindfors
Marie Rudolphie, Identity Works
My Troedsson, Forsman & Bodenfors
Nils Vahlund, Lundberg & Co
Jerker Winther, Åkestam Holst
Erik Årnell, DDB
Niklas Bondesson, Evidence, ordförande och ledamot i Komms styrelse
Mathias Eriksson, Matter
Erika Fondin, M&C Saatchi
Christina Kazeem, Hilanders
Adam Kerj, McCann
Tommy Lindgren, Zellout
Patrik Lundberg, Kärnhuset
Annika Rehn Frobell, MullenLowe Brindfors
Marie Rudolphie, Identity Works
My Troedsson, Forsman & Bodenfors
Nils Vahlund, Lundberg & Co
Jerker Winther, Åkestam Holst
Erik Årnell, DDB
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...