Kampanjen har temat Din röst räknas och har som mål att nå över 1,5 miljoner stockholmare. Målet är att komma upp i 3 000 besökare per dag. Kampanjen görs på fyra språk.
”Varenda stockholmare ska känna till oss, även de som talar andra språk än svenska”, kommenterar Ahmed Abdirahman, ordförande i föreningen Global Village.
Kampanjen skickas som direktreklam till 41 000 hushåll i Järvaområdet och syns på 500 utomhustavlor i Stockholm. Kampanjen går även i sociala medier och som annonser på Aftonbladet.se. Även influerare används.
Vad stockholmarna ska förknippa Järvaveckan med är: ”En politikervecka där det finns något för alla”.
Partiledartalen kommer att liveöversättas till arabiska, somaliska och engelska.
Järvaveckan pågår mellan den 9-17 juni på Spånga IP varje dag klockan 15-20.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker förbundsdirektör
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...