Juno får ny vd

Det är varumärkes- och kommunikationsstrategen Kristina Bexelius som går in som vd på Juno. Hon har de senaste sex åren drivit egen byrå men var dessförinnan pr-chef på Blendow.
”Jag tar mina kunder med mig och fortsätter med det jag gjort de senaste åren, alltså att hjälpa företag och människor att stärka sina varumärken genom PR, kommunikation och personal branding”, skriver hon på Linkedin.
För Dagens Opinion berättar hon:
”Jag är ny seniorkonsult på byrån. Första året kliver jag in som tf vd för Shirin som är föräldraledig”.
Vad ska du ta tag i på byrån?
”En utmaning jag delar med alla som driver bolag just nu är att vi är mitt i en lågkonjunktur. Därför kommer jag att fokusera på att använda både våra kunders och våra egna resurser så optimalt som möjligt. När alla håller hårdare i pengarna blir det ännu viktigare att skapa kommunikation som verkligen bidrar med värde”.
Vilken position har byrån och vilken ska den ta?
”Juno har ett starkt varumärke som attraherar bolag med fokus på hållbarhetsfrågor och socialt ansvar som vill hitta kreativa sätt att förmedla sitt budskap. Det märker vi på att många bolag med den profilen spontant söker sig till oss. Det vill vi förstås hålla kvar vid, samtidigt som vi nu breddar vårt erbjudande ytterligare och mer aktivt marknadsför oss mot b2b-området.
Vad får du för lön?
”Haha, nice try! Jag har råd att betala både min elräkning och ha smör på mackan, tackar som frågar”.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.