JKL fusioneras med sin tyska systerbyrå CNC, som startade 2001, i München, där huvudkontoret för den fusionerade byrån hamnar. Dock behåller JKL sitt namn och kvarstår också som en egen juridisk enhet i Sverige. Den fusionerade byrån får 200 medarbetare på 13 kontor i nio länder.
 
CNC kommer därmed att växa fram som ett eget varumärke med MSL som annars är det varumärke som Publicis har drivit hårdast.
– Vi tenderar till att jobba med de största kunderna och vi gör sällan marknads-pr, förklarar Kevin Soady, partner på CNS.
JKLs partners Per Ola Bosson, Maria Grimberg och Anders Lindberg kommer att bli en del av CNCs globala partnergrupp och rapportera till CNCs vd Bernhard Meising.
– Vi ser bara fördelar.  Det blir lättare för oss att ta oss an de allra största kunderna och att attrahera de bästa talangerna, säger Maria Grimberg, vd för JKL.

En utförligare artikel kommer i morgondagens utgåva av Dagens Opinions prenumererade veckomagasin
Veckans Brief