Reklambyrån Ingo, som ingår i WPP, ökade under 2019 intäkterna men tappade likväl i lönsamhet.
Omsättningen ökade med 5 procent till 131 miljoner kronor. Byråintäkten ökade samtidigt med 9,2 procent till 65 miljoner kronor. Rörelseresultatet minskade med 25 procent till 3,6 miljoner kronor. Rörelsemarginalen minskade med 2,5 procentenheter till 5,5 procent.
Personalkostnaden ökade med 5,5 procent till 42 miljoner kronor. Antalet anställda ökade från 44 till 48 snittanställda.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...