Det är den indiska IT-jätten HCL som går in tungt som sponsor i Volvo Ocean Race. HCL blir därmed ansvarigt för att utveckla olika it-lösningar till tävlingen för 2017–18. Det innefattar bland annat streaming och tv-produktion, leverans av digitalt content, mobila datacenter, wifi och it-support.
“Det blir en stor utmaning att koppla samman tre miljoner besökare, 5 000 ackrediterade journalister, och tio-tals miljoner fans runt jorden, men vi är övertygade att vi genom partnerskapet med HCL kommer att leverera mer uppkopplade upplevelser än någonsin tidigare, säger Volvo Ocean Races chef Mark Turner i en kommentar.
HCL ser Skandinavien som en nyckelmarknad och köpte för ett år sedan Volvo IT från Volvo.
HCL har ett liknande partnerskap med det brittiska fotbollslaget Manchester United.
Volvo Ocean Race startar i Alicante, Spanien, 22 oktober 2017.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...