Hon var en av många sökande till tjänsten.
– Jag har ju jobbat på LRF ett tag och tycker att de frågor som LRF driver är väldigt viktiga och det LRFs medlemmar jobbar med, de varor och tjänster som de producerar är oerhört viktiga för samhället. Att få leda det kommunikationsarbetet känns inspirerande och roligt, säger Linda Segerblom.
Linda Segerblom har många års erfarenhet av kommunikation och marknadsföring. Hon har varit marknadschef för fastighetsbolaget Beebee Developments och varumärkeschef på Robert’s Coffee. Hon har också varit på Konsumentverket. Tidigare jobbade hon också som egen företagare inom kommunikationsbranschen, och hade bland andra LRF på kundlistan.
I dag är hon chef för enheten Företagande och analys på LRF.
Vad blir den främsta utmaningen för dig som ny kommunikationschef?
– LRF är väldigt duktig på opinionsbildning och kommunikation, men jag ser att vi behöver bli ännu tydligare i vår medlemskommunikation och vad det är vi gör och erbjuder. Sedan behöver vi bli ännu vassare i vårt opinionsbildningsarbete för att göra våra frågor mer synliga i debatten, säger Linda Segerblom.
– LRF är väldigt duktig på opinionsbildning och kommunikation, men jag ser att vi behöver bli ännu tydligare i vår medlemskommunikation och vad det är vi gör och erbjuder. Sedan behöver vi bli ännu vassare i vårt opinionsbildningsarbete för att göra våra frågor mer synliga i debatten, säger Linda Segerblom.
Vad får du för lön?
– Det får du prata med min chef om.
– Det får du prata med min chef om.
Hon tillträder sin nya tjänst i slutet av mars.
– Linda Segerblom tillträder en förändrad kommunikationschefsroll, som innebär att hon ska styra och samordna allt kommunikationsarbete i LRF. Det kommer att kräva stor förmåga att samarbeta med LRFs alla delar, att vara delaktig i de skilda verksamheterna och att knyta kontakter, säger vd Anders Källström i ett pressmeddelande.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.

