Programmet sågs av 637 000 tittare, enligt statistik från MMS.
– Det är hyggligt mycket, men en extremt hög andel var över 60 år, säger Johan Eidmann, vd för mediebyrån Bizkit.
Publiken fördelade sig jämt mellan kvinnor och män.
– Agenda brukar ses av mest kvinnor, men det kanske beror på att det hölls en bråkig debatt som tilltalar män.
Agenda hade svag konkurrens. Det kan ha bidragit till de höga tittarsiffrorna.
– TV4s film var det enda som egentligen konkurrerade. De yngre tittarna föredrog Kanal 5 i den mån de tittar på tv alls. Det kanske är för långt till valet för att ungdomarna ska intressera sig, säger Johan Eidmann.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...