Årets byrå bygger på hur nöjda kunder byråerna har.
Westander, som öppet redovisar för sina pr-uppdrag, tog hem priset som Årets pr-byå för byråer med en byråintäkt över 25 miljoner kronor. Inte heller i år lyckades två Gullers komma förbir Westanders.
Grayling gick rakt upp på tredjeplats efter omstöpningen från Sund Kommunikation.
Prime halkade ner en plats, medan Cohn & Wolfe klättrade från plats åtta till fem.
Bland pr-byråer med en intäkt på 8-25 miljoner kronor tog Effektiva Media hem vinsten. Den tidigare ettan JMW halkade ner till plats fem. Både Welcom och Weber Shandwick tog sig rakt in på toppfem-listan.

I årets tävling hade uppdragspublicister införts som kategori. Spoon tog hem första platsen före Tidningskompaniet.

Pr-byråer med byråintäkt över 25 mljoner kronor 
1(1) Westander
2(2) Gullers Grupp
3(-) Grayling
4(3) Prime
5(8) Cohn & Wolfe
6(6) Springtime

Pr-byråer med byråintäkt 8-25 miljoner kronor
1(2) Effektiva Media
2(3) Aspekta
3(-) Welcom
4(-) Weber Shandwick
5(1) JMW

Uppdragspublicister
1 Spoon
2 Tidningskompaniet
3 Nordiska Tidningsbolaget
4 OTW