Gullers Grupp vill stärka sitt digitala strategierbjudande och köper den Stockholmsbaserade managementbyrån Do Digital Management.
– Vi har utvecklat vårt digital erbjudande under ett par års. I linje med det ser vi hur digital kommunikation i allt högre grad blir även en managementfråga. Då förstärker vi med managementkompetens i vårt erbjudande. Do Digital Management har precis den rätta kombinationen av kunskaper inom kommunikation och management, säger Gullers vd Hans Gennerud.
Byrån omsatte 3,6 miljoner år 2014 och 2,8 miljoner kronor år 2015 och jobbar med kunder som ICA, LRF, SEB och Konsumentverket.
Affären innebär helt sonika att byråns grundare Mattias Malmnäs och Peter Ödling blir anställda på Gullers.
Någon köpeskilling vill inte Hans Gennerud uppge.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...