Guld till Prime och Electrolux i Cannes
Fem svenska bidrag hade i år nominerats i pr-kategorin under Cannes Lions, den internationella reklamtävlingen. Två bidrag från Prime, ettf från DDB, ett från Garbergs och ett från Åkestam Holst – de tre sistnämnda reklambyråer. Men det blev bara ett guld, erfar Dagens Opinion. Guldlejonet gick till kampanjen Vac from the Sea.
Förra året blev utdelningen betydligt större. Sverige tog då hem sju priser – två guld och fem silver
Fem svenska bidrag hade i år nominerats i pr-kategorin under Cannes Lions, den internationella reklamtävlingen. Två bidrag från Prime, ettf från DDB, ett från Garbergs och ett från Åkestam Holst – de tre sistnämnda reklambyråer. Men det blev bara ett guld, erfar Dagens Opinion. Guldlejonet gick till kampanjen Vac from the Sea.
Förra året blev utdelningen betydligt större. Sverige tog då hem sju priser – två guld och fem silver. Prime stod även då för guldpriserna.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.