Det är Jeanette Sundin som har fått jobbet från en roll som corporate-chef på Svenska Spel.
På Cancerfonden leder hon den sammanslagna kommunikations- och marknadsavdelningen.
– Jag såg den utannonserade tjänsten och kontaktade rekryteraren. Jag kände att det här var ett riktigt spännande jobb och något jag hade längtat efter att göra. Jag gick igenom en gedigen process med tester och intervjuer, berättar Jeanette Sundin.
Jeanette Sundin blir chef för en avdelning med 16-19 personer av totalt 60 anställda på Cancerfonden.
Hon har ”mycket spännande” frågor att ta tag i men en sak vet hon redan nu som är på agendan.
– Förutom att vi ska ta en ny varumärkesposition, ska två avdelningar nu in under samma tak. En stor fråga är också digitaliseringen. Den måste ses över i alla delar.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...