År 2010 ökade Familjeliv försäljningen från 15 till 25 miljoner kronor. Det är en ökning på 67 procent. Vinsten hamnar på 7,5 miljoner kronor.
På fyra år har antalet unika besökare per vecka ökat från 150 000 till 650 000. Den viktigaste målgruppen är kvinnor, 15-35 år, de som har vuxit upp med Lunarstorm, men nu skaffat familj och barn, berättar Ylva Hvarfner, vd för Familjeliv.
Hon analyserar framgångsfaktorn:
– Försäljningen ökade rejält då vi integrerade företagen på sajten.
Det innebär att företag eller organisationer mot betalning kan lägga upp sitt innehåll på Familjeliv.
– Vi jobbar i team med redaktionen och företagen.
Så har Arla köpt in sig med Veckans recept, Semper har en dietist som ger råd, Apoteksgruppen sponsrar 300 guider om hälsa.
– Företagen har gått igenom en stor utveckling från att jobba med bannerannonser till att agera experter och på så vis skapa trovärdighet för sina varumärken.
Men vad händer då om någon exempelvis hittar glasbitar i Sempers barnmat, hur kommer Familjeliv att förhålla sig till det?
– Vi driver inga åsikter, vi har ingen röst, vi är ingen tidning utan en plattform som lyfter fram våra medlemmar och deras frågor.
Affärsidén har varit så framgångsrik att Stampen i höst startar Familjeliv i Norge med sikte på fler länder de närmaste åren.