Jung, som inte kunde närvara vid galan i år, lyckades vinna två statyer när Sabre Awards avgjordes i London igår. Byrån vann i kategorierna Automotive, för sin kampanj The Stutterheim Puzzle för Volvo Cars, samt Brand Digital Platforms för The Andy Warhol Art Exchange by Absolut för Absolut.
 
Totalt hade 15 svenska byråer nominerats 24 gånger i de olika kategorierna. Prime och Jung hade flest nomineringar, fyra stycken, följt av Cohn & Wolfe med tre. Förutom Jung vann också Burson-Marsteller, Prime och Cohn & Wolfe samt Geelmuyden Kiese.
 
Geelmuyden Kiese vann i två kategorier, bland annat den nordiska kategorin.
 
vinnarna
Guerrilla marketing
• Cohn & Wolfe Stockholm och Lidl med ”Dill”.
 
Not-for-profit
• Prime och ECPAT Sweden med ”#sopigstraffskala”.
 
Travel and tourism
• Burson-Marsteller och Lufthansa med ”Är du Klaus-Heidi?”.
 
Automotive
• Jung Relations och Volvo Cars med ”The Stutterheim Puzzle”.
 
Brand Digital Platforms
• Jung Relations och Absolut Vodka med ”The Andy Warhol Art Exchange by Absolut”.
 
Marketing to Youth
• Geelmuyden Kiese och Clearasil med "#ClearasilBFF".
 
Nordics
• Geelmuyden Kiese och Toyota med "Try my hybrid".
 
UPPDATERING: Geelmuyden Kieses vinster har lagts till.